CO2-routekaart vaststellen

De volgende stap na het opstellen van de CO2-routekaart is zorgen dat het plan wordt vastgelegd in het beleid. De vastgestelde routekaart stuur je op naar EVZ.

1. Bespreek de CO2-routekaart als strategisch vastgoedplan met het bestuur
2. Zorg voor borging in beleid en financiën en leg dit vast
3. Stuur de CO2-routekaart (tool+oplegger) op naar EVZ.

Routekaart vaststellen - informatie, tools en tips

bestuursoplegger

Gebruik dit document om het bestuurlijk commitment vast te leggen. Samen met de CO2-reductietool(s) vormt dit je CO2-routekaart.

bestuurlijk draagvlak - zo doe je dat

Adviezen van bestuursleden over hoe je bestuurlijk draagvlak krijgt voor de verduurzaming van het vastgoed.

routekaart vaststellen met verhuurder

Ook je huurvastgoed zet je in de CO2-routekaart. Hoe doe je dit en hoe maak je goede afspraken met je verhuurder?

alternatief voor bestuursoplegger

Als je niet een alternatieve bestuursoplegger gebruikt, stuur dan dit formulier mee wanneer je de routekaart inlevert.

Checklist Bestuursoplegger

Check of je bestuursoplegger alle belangrijke aspecten bevat.

3. Routekaart toepassen

De CO2-routekaart kun je inzetten voor subsidies en wettelijke verplichtingen en toepassen voor het DMJOP en monitoring.

Praktijkvoorbeelden

Routekaart delen met evz

Drie goede redenen om je portefeuilleroutekaart te delen met EVZ:

  1. Je krijgt een extra check op de routekaart en zinvolle feedback.
  2. Je komt als organisatie goed op DeZorgDuurzaam-kaart te staan.
  3. En je draagt bij aan een actueel beeld van de verduurzaming van de gehele zorgsector.

Meer over EVZ

Goed op de Kaart

De brancheorganisaties roepen alle zorgorganisaties op om een actuele, complete, vastgestelde CO2-routekaart op te sturen naar EVZ. De status van ingeleverde routekaarten staat op de ZorgDuurzaamKaart.